«Три дні працюємо, чотири – вдома сидимо!», «Можемо кілька днів сидіти вдома, а потім телефонують і кажуть – завтра вранці на роботу», «Що у них там відбувається, невже не можна все спланувати наперед?» – такі відгуки та обурення були частими цього літа серед наших працівників. Робочий графік – нестабільний, щось спрогнозувати – вкрай важко.

То чому так сталося? Що ж у нас тут відбувається? Дати відповіді на ці запитання нам допомогла керівниця відділу логістики Олена Шкляр, яка назвала ряд причин, що призвели до таких наслідків і розповіла, чого очікувати далі.

Відсутність напівпровідникових мікросхем – глобальна проблема нинішньої світової автоіндустрії. Ці схеми виготовляють всього кілька заводів у всьому світі і їх використовують, як в автомобілебудуванні, так і при виготовленні різноманітної комп’ютеризованої техніки.

«З початком пандемії, гіганти автомобільної промисловості спрогнозували спад попиту на свою продукцію. Натомість попит на гаджети, ігрові консолі, комп’ютерну техніку мав зрости, що в подальшому і відбулося.   Відповідно, виробники, що працюють у цій галузі збільшили замовлення на постачання напівпровідникових мікросхем і ні разу не помилилися. А от автовиробники дещо схибили. Попит на автомобілі, звісно, спав, але не настільки, як того очікували. Побачивши позитивні тенденції, автовиробники вирішили наростити потужності та підвищити запит на придбання мікросхем. Проте, компанії, що їх виготовляють, уже мали вдосталь замовлень від виробників комп’ютерної та цифрової техніки. Час було втрачено, довелося ставати в чергу», – говорить Олена Шкляр.

«Нині період від моменту замовлення до моменту отримання цих мікросхем збільшився на 10-12 тижнів. Це і є основною причиною того, чому наші клієнти, маючи достатній платоспроможний попит, не можуть здійснювати своє виробництво у потрібних їм об’ємах. А відповідно, й забезпечувати продаж та розповсюдження автомобілів у світі.

Ми працюємо за ланцюжком постійних, швидких і вчасних доставок. Наш максимальний запас деталей розрахований на три дні, це для заводу в Оксфорді, для клієнта VDL Nedcar, або заводу в Лейпцігу – один день запасу.

Тобто, якщо сьогодні нам надійшли замовлення, то завтра-післязавтра вони вже мають бути готові. Сьогодні замовлення не надійшли – нашим людям немає роботи. Нині у нас немає чіткої виробничої схеми, як це було раніше. Ми запитуємо клієнтів прогнози щодо роботи, а вони відповідають, що самі не знають. Тому і виходить, що клієнт готує свої потужності до виробництва, є люди, які вже заплатили за ці автомобілі кошти і чекають, але всіх комплектуючих немає і запланувати точну дату виробництва неможливо», – пояснює керівниця відділу логістики.

Дуже неприємна ситуація склалась із заводом-клієнтом в Регенсбурзі. Там запланували вихід після відпустки в повноцінному об’ємі, ще й анонсували збільшення виробництва, а в результаті взагалі призупинили роботу. Через тиждень вони знову запланували старт і на роботу вийшла лише одна зміна з трьох. За словами Олени, донині підприємство не може вийти на повну потужність. Основна причина – відсутні мікросхем.

«До цього ще додалися проблеми з постачальником деталей, компанією «Tyco Electronics». Вони не забезпечують вчасне виготовлення та доставку, проте, на ринку ця компанія є монополістом і вибрати іншого партнера не можливо. У співпраці з цією компанією нам дуже допомагає центральний офіс «Kromberg & Schubert» і відділ постачання компанії BMW. Причина невстигання «Tyco Electronics» – пандемія коронавірусу і непрогнозований підвищений попит на деталі.

Здавалося б куди вже більше, але ситуацію, що склалася, значно погіршила повінь у Німеччині. Затопило частину країни, де розташовані найбільші металургійні заводи, на яких утворюють метали для виготовлення контактів та антен. Це сировина для наших постачальників. Немає сировини – немає можливості виготовити деталі для проводки – немає можливості виготовити саму проводку. Ось такий ланцюжок, в кінці якого – наше підприємство.

Наша компанія від цього страждає, страждає кожен працівник. Працювати у невідомості – найгірше. Людина приходить на роботу, але не знає чи працюватиме сьогодні. Щоб вирішити всі проблеми і відновити стабільне виробництво, була запланована велика літня відпустка у всіх наших клієнтів. Наприклад, деякі заводи зупинялися на 5-6 тижнів. Ми до цього готувалися, але сталося так, що наші клієнти, заводи BMW, зупинили виробництво на тиждень раніше від запланованої дати. Ми були змушені прийняти аналогічне рішення. Розраховували на те, що через місяць проблему вдасться вирішити. Проте, роботу відновили не всі заводи. Донині проблеми є у заводів в Регенсбурзі та Берліні. Всі інші підприємства відновили стабільну роботу і їх керівники щиро сподіваються, що в такому режимі працюватимуть до кінця року.

Наші клієнти хочуть надолужити втрачені об’єми та вийти на рівень анонсованих продажів. Усі весняні та літні простої планується компенсувати додатковою роботою в грудні. Ми отримали офіційний лист від нашого клієнта VDL Nedcar в Голандії. Там запланували роботу підприємства до 31 грудня 2021 року включно. Є висока вірогідність, що ми працюватимемо так само. Також запланована реорганізація їхнього виробництва та планування додаткових робочих змін у вихідні. Успішне втілення цього плану означатиме для нас відновлення роботи, збільшення замовлень та роботу протягом усього грудня місяця.  Проте, ситуація з недостатністю мікросхем повністю не вирішена і, як повідомляють світові інформаційні джерела, вона буде актуальною до першого кварталу 2022 року.

Як бачимо, в цієї невизначеності та в ситуації, коли ми працюємо три дні в тиждень, є чіткі причини. В таких умовах дуже складно управляти та приймати рішення.

За час зупинок підприємства «Кромберг енд Шуберт Україна Лу» заводи наших постачальників мали можливість наростити виробництво деталей. І хоч ситуація залишається невизначеною та нестабільною, перспектива покращення все ж є. Тішить, що наші клієнти мають замовлення та платоспроможний попит на свій товар. Тому, якщо постачальники забезпечать наше підприємство деталями, спаду ми не очікуємо. Навпаки очікуємо збільшення обсягів виробництва», – підсумовує Олена Шкляр.