Електрообладнання будь якого сучасно автомобіля представляє собою складний комплекс взаємопов’язаних електротехнічних та електронних систем, приборів та пристроїв. Дані елементи забезпечують надійне функціонування двигуна, трансмісії та ходової частини, безпеку руху, автоматизацію робочих процесів авто і комфортні умови для водія та пасажирів.

Саме електрична проводка є ключовою ланкою в забезпеченні функціонування вищевказаних систем авто, а одним з основних елементів її будови є провід. Як судини і артерії в живому організмі, багатожильні проводи, живлять та зв’язують між собою всі пристрої автомобіля.

Нині висока якість цього матеріалу є вкрай важливою вимогою в автомобільній промисловості, враховуючи кількість електронних бортових систем в сучасному авто, що відповідають, зокрема, за безпеку.

Наше підприємство має сталих та надійних постачальників проводів з усієї Європи. Їхня продукція належним чином сертифікована та відповідає всім стандартам автомобільної індустрії, а якість продукції перевірена десятками років успішної співпраці.

Проте неодноразово виникають випадки, коли після отримання матеріалу від постачальника, працівники відділу якості, на вхідному контролі, змушені відразу блокувати нові котушки з проводами через ряд причин: пошкоджений, заплутаний або невірно намотаний провід, пошкодження або ж невідповідний тип тари (котушки). Така ретельна перевірка зумовлена критичністю даних помилок у подальшому процесі виготовлення кабельної мережі.

За стандартною процедурою, заблокована відділом якості котушка повинна бути повернута постачальнику, як бракована. Але, у критичних випадах дефіциту матеріалу на виробництві, для уникнення можливого простою, входить в дію альтернативний сценарій з застосуванням процесу перемотування проводів. При цьому матеріал переміщають на іншу тару а пошкоджений фрагмент проводу чи дефектну котушку видаляють.

Цей процес не був належно контрольованим. Відстеження матеріалу на наявність пошкоджень, під час перемотування, відбувалось шляхом візуальної перевірки, що, звичайно, не могло гарантувати надійності процесу.

Тому було вирішено вдосконалити дану процедуру та надати процесу перемотування проводів офіційного статусу, з затвердженням від центрального відділу. Задля цього Інженерним відділом (Industrial Engineering) та відділом Підтримки виробництва (Maintenance) було зосереджено роботу на підборі необхідного тестового обладнання для впровадження моніторингу пошкоджень ізоляції проводу, згідно технологічних вимог. Зайнялися цим інженер Дмитро Верцінський та майстер Олександр Шулипа.

Після тривалого аналізу та дискусій було придбано і встановлено високочастотний автономний пристрій перевірки SIKORA Spark 6030HF. Даний пристрій дозволяє в режимі реального часу виявляти пошкодження кабелю, від окремої оголеної ділянки, до найменшого точкового пошкодження ізоляції. Дисплей, вбудований безпосередньо в прилад, відображає обрану тестову напругу, ємнісне навантаження та кількість пробоїв на перемотаному проводі.

 

Інтеграція даного високоточного тестового обладнання у процес перемотування проводів дає змогу чітко контролювати якість матеріалу та фіксувати раніше не виявлені (візуально) пошкодження. А також значно заощадити кошти для підприємства, шляхом зменшення витрат на транспортування (повернення) матеріалу та списання бракованого проводу в шрот.

Для запровадження даної процедури на нашому підприємстві було створено детальні інструкції з використання та обслуговування тестового обладнання. До цього процесу були залучені представники різних відділів та центрального офісу.

Таким чином, завдяки чіткому плануванню і контролю на кожному етапі виконання робіт, наше підприємство є першим серед заводів корпорації «Kromberg and Schubert», якому вдалось офіційно затвердити даний процес перемотування та перевірки проводів, як стандарт.

Вже сьогодні, на основі нашого досвіду та технічних матеріалів, центральне керівництво компанії вивчає можливість запровадження даного процесу на інших підприємствах групи KROSCHU.