Mercedes-AMG GT (заводський індекс С-190) та BMW 2 Серії Active Tourer (заводський індекс F-45) – два абсолютно різних автомобілі від гігантів світової автоіндустрії. З одного боку преміальний спорткар, з іншого – компактвен, з нетиповими для компанії-виробника рішеннями. І тільки наші працівники знають, що в автомобілях цих двох моделей вмонтовані кабельні мережі, виготовлені в Луцьку.

Проекти С-190 та F-45 стали важким випробуванням, хорошою школою та ще однією історією успіху для команди КроШу Лу. Працюючи над цими проектами, ми розробляли нові концепції та здобували безцінний досвід. Завдяки пройденому шляху ми стали тими, ким є тепер. Невдовзі ці два проекти завершаться. Причини різні, у кожному випадку – своя. Ми ж з керівниками С-190-го Олексієм Курносовим та F-45-го Анатолієм Самойдюком пригадаємо, яким було життя цих проектів на підприємстві «Кромберг енд Шуберт Україна Лу».

Старт проекту С-190 відбувся у квітня 2013-го. Через пів року після початку виготовлення проводки, керівником призначили Олексія Курносова. За його словами, проект був надзвичайно важливим і доволі складним для нашого підприємства, проте, команда КроШу прийняла цей виклик і чудово впоралася зі своєю роботою.

«Основною трудністю цього проекту завжди була нерухома лінія. Набагато зручніше і працівники до цього звикли, коли дошки рухаються. Людина працює в певній, чітко окресленій зоні і, завдяки руху виробничої лінії, виконує свою роботу на різних стадіях, не переходячи від однієї дошки до іншої. Тут же – все навпаки, дошки стоять, а люди рухаються. Через невелику кількість замовлень, запускати конвеєр було недоцільно», — говорить Олексій Курносов.

Виготовляють проводку на трьох лініях: 91, 92 і 93. На 91-й виготовляють основну частину. На 92-й – проводку до двигуна. Mercedes-AMG GT – потужний преміальний автомобіль, двигун якого розрахований для роботи на великих обертах. Його проводка постійно перебуває під великим навантаженням, тому повинна бути дуже надійною. Для її виготовлення на підприємстві відвели окрему лінію. На 93-й лінії виготовляють менші проводки, які вмонтовують у двері, бампер, а також ті, що забезпечують напругою відкидний дах, подушки безпеки та інше.

Кабельна мережа дуже наповнена. В основній гілці – 1200 проводів. Одна людина на своєму робочому місці вмонтовує велику кількість проводів. До того ж є різні версії автомобіля: купе, кабріолет, AMG, з правим та лівим кермом, Black Series. Відповідно працівники мають чітко слідкувати за всіма деталями замовлення і якісно виконувати свою роботу. Важливо, що кабельну мережу до цього автомобіля цілком і повністю виготовляють на підприємстві «Кромберг енд Шуберт Україна Лу».

На перших порах, протягом дня, тут виготовляли всього 8 проводок. В різні роки кількість змінювалася, але найвищим показником проекту С-190 було 36 проводок за день. Люди працювали у дві зміни по тридцять працівників в кожній. Нині люди працюють в одну зміну і виготовляють по 14 проводок в день.

«Для нашого заводу цей проект дуже важливий. Це проводка до потужного, престижного та дорого авто. Помилки тут недопустимі, тому за весь час роботи в нас не було ніяких суттєвих відхилень. Продукція завжди якісна та вчасно доставлена до замовника», — наголошує Олексій Курносов.

«Це суто наш проект, який ми самі запускали та налагоджували. Невдовзі проект С-190 на нашому заводі завершується. Від цього стає трохи сумно, адже на проекті працюють дуже старанні люди. У нас чудово підібрана команда і мала плинність кадрів. Що ж, кожен із нас доклав зусиль до створення дійсно легендарного автомобіля і я цим пишаюся, а далі будуть нові проекти, нові досягнення і нова робота для наших працівників».

Тетяна Крісанова — технік-інспектор відділу якості

«Хтось із великих сказав, що не варто любити місце роботи, або організацію, бо вони не дають взаємності. Але мій «Кромберг» і мій С-190 допоміг знайти справу свого життя і спілкування з людьми,  яких я люблю.

Я технік-інспектор відділу якості і я люблю те, що я роблю. Але це не було захоплення з першого погляду, це не було відразу. Мої почуття до роботи у цій компанії і на цій посаді визрівали з часом. На перших порах було дуже-дуже важко, але були колеги, хороші керівники, які підбадьорювали і вчили. З часом стало легко, легко до рівня мистецтва. Робота стала моєю пристрастю, моєю  мрією, моїм життям, моїм всім.

Виготовлення кабельної мережі до автомобіля Mercedes, і не аби якого, а до спорткару — це ж має бути якість найвищого рівня. Цю високу планку встановили мої перші керівники-вчителі Ірина Романишина, Інесса Левицька, Валентин Дроздик, а також Валентина Христюк і Оленка Котельчук, які терпляче ділилися досвідом та передавали свою мудрість.

Зі шпрингером Ніною Паюк (мабуть тут немає такої спецоперації, якою вона майстерно не володіє), ми на цьому проекті старожили, ще часів R-197, що плавно перейшов у С-190. Ми дуже часто згадуємо моменти роботи, коли пристрасть перетворюється на відданість. Нещодавно згадували як у 2012 році робили мережу до Mercedes-Benz AMG Elektrik. На роботі ми днювали і ночували, робили по декілька змін підряд. І це було так щиро, з таким бажанням і азартом, що аж дух перехоплювало! Дуже  сильне відчуття співпраці технічного відділу, відділу якості, виробництва запам’яталося аж до нині. А тоді ми йшли з роботи втомлені і щасливі, радісні і горді, бо ж були причетні до народження такого фантастичного автомобіля!

Невдовзі проект С-190 завершиться… Та залишається команда суперпрофесіоналів, яка вже з запалом чекає нових складних та цікавих проектів».

 

 

Проект F-45 почався взимку 2014 року. Це був перший проект BMW на заводі «Кромберг енд Шуберт Україна Лу». Проводку виготовляли до 2 Серії Active Tourer, автомобіля, який став нетиповим представником корпорації Баварських Моторних Заводів. Втім, судячи з замовлень, компанія покладала великі надії на популярність та успіх цієї моделі. Про життя F-45 на підприємстві КроШу Лу розповів керівник проекту Анатолій Самойдюк.

«Замовлення надходили у великій кількості: потрібно було виготовляти близько 400 проводок в день. Машини для заливання втулок потребували ретельного налаштування, важко давалася робота з Р-модулями. Проект такого типу був для нас новинкою, оскільки в BMW свої вимоги до якості. Потрібно було швидко навчатися та розвиватися», — розповідає Анатолій.

Завдяки проекту F-45 на підприємстві розробили нову концепцію виготовлення тренувальних проводок. До того тренування відбувалися на однотипних дошках і коли під час роботи з’явилися різновиди, люди, які звикли працювати за одною схемою, розгублювалися. Проводка була наче знайомою, але з іншими відгалуженнями та додатковими вузлами.

Тоді керівники вирішили тренувати нових працівників у виготовленні різних типів проводки. Потім це дало людям змогу швидше виконувати роботу, адже вся проводка була знайомою, без різних «сюрпризів».

Щоб виготовити потрібну кількість проводки запроваджували додаткові робочі дні: працювали в суботу та неділю. Після чого організовували доставку проводки до клієнта додатковими рейсами. Робили все, аби виконати зобов’язання і вчасно надати потрібну кількість продукції.

«Ціною таких зусиль, за короткий період ми досягли стабільності в роботі. Говорячи «ми», я маю на увазі спільну роботу всіх відділів: навчального, якості, логістики, виробничого. Проект, над яким працювали близько 600 людей, почав розвиватися, зростали показники виробництва та якості.

Вдячний нинішньому технічному директору Вікторії Пазичук, яка будучи начальником виробництва, повірила в мене і запропонувала стати керівником цього проекту.

Теперішній начальник виробництва Віктор Боровик тоді був начальником зміни цього проекту. Завдяки проявленим здібностям, пізніше його кандидатуру запропонували для керівництва запуском проекту F-60.

Завдяки важкому та дуже стресовому старту проекту F-45, пізніше в нас сформувалася нова сильна команда начальників змін. Маючи хороший досвід, вони успішно продовжили працювати на інших проектах», — продовжує Анатолій Самойдюк.

«Спад замовлень почався з 2018 року. Спочатку було п’ять монтажних ліній, потім чотири, згодом – три. Термін дії контракту завершується восени цього року. Участі в тендері на виготовлення проводки до автомобіля-наступника ми не брали.

Це був хороший проект, який навчив усіх нас багато нового. Було важко, але ми змогли і стали кращими. Завдяки успіху F-45 ми отримали інші проекти від клієнта BMW, який нині став нашим основним замовником і партнером».

Тетяна Томілович, провідна комплектувальниця проводів (SPR)

Пройшовши навчання у 2014 році, я відразу потрапила на проект F-45, лінія 46. Було дуже лячно та водночас цікаво. Фактично ми брали участь у старті цього проекту і майстер Сергій Ралець та, на той час, начальник зміни Віктор Боровик мене підтримали, за що я їм дуже вдячна. Прийшовши на лінію я потрапила на розкладку, комплектувальником проводів. Робота мені сподобалась відразу. Вивчивши своє робоче місце я помаленьку почала вивчати й інші робочі місця, а згодом вивчила всі місця на розкладці. Але на цьому не зупинилася, через деякий час вивчила спецоперацію Віжин Дірекс, і ось уже три роки працюючи провідним комплектувальником проводів (SPR). Робота насичена та потребує великої уваги, адже треба все встигнути. Хочу подякувати своїм керівникам Анатолію Самойдюку та начальнику зміни Ігорю Карпову за підтримку та настанови. Дуже шкода, що закінчується такий цікавий проект. Бажаю всім іти вперед та не зупинятись на досягнутому. Наприклад я, тепер вивчаю роботу за столом EPT.

Олена Герасимчук, старший контролер деталей та приладів

Мої перші спогади про «Кромберг» теж починаються з екскурсії. Пам’ятаю, мене дуже лякала кількість проводів і розгалужень на дошках. Коли ж в самому кінці екскурсії ми підійшли до 46 лінії, я побачила ще більшу дошку, і ще більше креслення, і усі ці проводи що звисали з вилок, в голові роздався крик: тільки не сюди! І саме сюди я потрапила, пройшовши навчання. Попри всі страхи, робота сподобалася мені з першого дня. Спочатку я вивчила своє робоче місце, а через деякий час – і всі інші місця на розкладці. Через 2 роки мене перевели до столу EPT. Цей колектив, ніби маленька сім’я, яка з кожним днем стає все ріднішою. Та й не тільки EPT, вся лінія – це велика родина. Дуже шкода, коли хтось звільняється і ти розумієш, що завтра уже не поговориш з цією людиною, не посмієтеся разом з якоїсь ситуації, не поп’єте кави в їдальні. Люблю це підприємство і свій колектив. Тут неймовірно веселі та привітні люди і, навіть, якщо в тебе не вдався день – вони зроблять його кращим, підтримають, підбадьорять, розвеселять.

Завдяки цій роботі я побувала в Мексиці та Македонії. Там я навчилась багато нового, здобула досвід в перевірці проводки, познайомилась з хорошими людьми і знайшла нових друзів, з якими спілкуюся досі. Дуже радує, що завдяки компанії КроШу люди мають змогу побачити світ.

Сумно, що проект завершується, але кожен фініш – це, по суті, старт і попереду нас чекає багато нової роботи!